Klantenservice
Welkom bij de klantenservice van Opwaarderen.nl. Hieronder zie je de meest gezochte onderwerpen en de daarbij veel gestelde vragen. Klik op een vraag om het antwoord te zien.
Betalen
Hoe koop ik beltegoed?
Via Opwaarderen.nl kun je gemakkelijk beltegoed, prepaid internet, giftcards en gamecards kopen. Je doorloopt de volgende stappen om jouw tegoed te bestellen:
- Kies het gewenste product en bedrag;
- Controleer je bestelling;
- Vul het juiste e-mailadres in waarop je de tegoed code wilt ontvangen;
- Voer je telefoonnummer in om ook uw codes te ontvangen via SMS of WhatsApp
- Maak een keuze voor één van de betaalmethoden;
- Reken de bestelling af.
Zodra de betaling is ontvangen, wordt je tegoed per mail en/of SMS naar je verzonden.
Welke betaalmethoden zijn er?
Bij Opwaarderen.nl kun je met alle gangbare betaalmethoden afrekenen. In de meeste gevallen wordt de betaling direct verwerkt en ontvang je de tegoedcode gelijk per SMS en e-mail. Het kan bij sommige betaalmethoden langer duren voordat een betaling bij ons binnen is.
De betaalmethoden waar je mee kunt afrekenen op Opwaarderen.nl zijn: iDeal, Paypal, bankoverschrijving, Tikkie, Crypto (Bitcoin en meer) en creditcard.
Let op: het kan bij sommige betaalmethoden (iDeal tot 30 min) langer duren voordat een betaling bij ons binnen is.
Ik heb een probleem met betalen
Al onze betalingen worden behandeld en gecontroleerd door onze betaalproviders. Omdat we hoge eisen stellen aan de veiligheid van ons betaalverkeer, kan het zijn dat je betaling bij ons wordt afgewezen, terwijl je bij andere bedrijven wel met succes kunt betalen. Wij kunnen niet altijd zien waarom een betaling niet is gelukt. Soms ontstaat er een blokkade op je betaalmethode. In dit geval kun je het na acht dagen opnieuw proberen of via een andere betaalmethode. Probeer het in dit geval niet steeds opnieuw, want dan verleng je de blokkade.
Klik hier voor een overzicht van de actuele storingen.
Krijg ik een factuur?
Alleen als geregistreerde klant kun je de factuur zelf downloaden. Meld je daarvoor aan met het e-mailadres waarmee je ook de bestelling hebt geplaatst. Klik bovenaan op Account en ga dan naar de Bestelhistorie. Naast iedere geleverde bestelling vind je een PDF symbool voor de factuur.
Als je anoniem besteld hebt, is het helaas niet mogelijk een factuur te downloaden.
Levering
Wanneer ontvang ik mijn code?
Als je een tegoed code hebt besteld, ontvang je deze direct na betaling op het opgegeven e-mailadres (bij een iDeal betaling kan dit echter tot 30 min duren). Bij de meeste producten kun je er ook voor kiezen om de code per SMS of What's app te ontvangen.
⚠️ Let op: het kan voorkomen dat de e-mail als spam in je ongewenste map terecht komt, bekijk deze dan ook.
Ik heb (bel)tegoed besteld, maar niets ontvangen
Je hebt prepaid beltegoed of ander tegoed gekocht, maar geen beltegoed/tegoedcode ontvangen? Mogelijk heb je tijdens het bestellen een verkeerd e-mailadres of gsm-nummer ingevuld. Een andere optie is dat de e-mail als spam mail is gemarkeerd en in je ongewenste map terecht gekomen.
Let op: na een iDeal betaling kan het tot 30 min duren voordat je code wordt verzonden Kan je de e-mail of het SMS-bericht nergens vinden, neem dan contact met ons op middels het contactformulier. Indien je de transactie in je internetbankieren hebt staan, vermeld dan ook de transactiegegevens!
De code die ik wil bestellen is niet voorradig/beschikbaar
Ai, dat is jammer. Het kan zijn dat het product tijdelijk niet op voorraad is, houd dan onze site in de gaten, want wij zorgen ervoor dat er spoedig een nieuwe voorraad is. Bij niet-levering wordt het aankoopbedrag automatisch binnen 5 werkdagen teruggeboekt.
Indien een productkeuze van een provider er niet bijstaat, stuur ons dan een bericht, zodat wij kunnen kijken of we dit kunnen toevoegen aan ons portfolio.
Ik heb betaald, maar mijn levering is vertraagd
Bestel niet opnieuw, want wij leveren na. Hiermee voorkom je dat je twee keer hetzelfde product aanschaft.
Directe opwaardering is mislukt
Na ontvangst van je betaling, waarderen wij het aangegeven telefoonnummer voor je op. Je krijgt van ons een bevestiging per email. In geval van een storing of een foutief of nog niet geactiveerd telefoonnummer, blijven wij het diezelfde dag een aantal keren opnieuw proberen. Lukt dit niet, dan boeken wij het bedrag terug op je betaalaccount. Als je geen beltegoed hebt ontvangen, bestel dan niet direct opnieuw. Wij proberen meermaals na te leveren, ook in geval van storingen. Heb je meermaals besteld, dan worden alle bestellingen nageleverd. Het is niet mogelijk om reeds geleverd beltegoed te retourneren.
Gebruik van code
Hoe waardeer ik (bel)tegoed op?
Je kunt je beltegoed opwaarderen door bij Opwaarderen.nl eerst je provider te kiezen. Daarna kies je het gewenste bedrag. Dit kan €5, €10, €15, €20, €25, €30, €40 of €50 zijn. Nadat je hebt afgerekend met de gekozen betaalmethode, krijg je via e-mail en eventueel SMS of whatsapp een code toegezonden. Met deze code kun je het bedrag aan beltegoed ophalen bij je provider en je mobiele telefoon opwaarderen door de code in te voeren.
De beltegoed code kun je in veel gevallen invoeren door het gratis service nummer van je provider te bellen. Het prepaid bedrag wordt dan binnen enkele seconden bijgeschreven. Klik hier voor de opwaardeerinstructies
Sommige producten zijn ook beschikbaar als directe opwaardering. Als je voor zo´n product kiest, wordt het door jou opgegeven telefoonnummer na ontvangst van je betaling direct opgewaardeerd. Je krijgt van ons een bevestiging per email.
Mijn (bel)tegoed code werkt niet
Wat vervelend dat je code niet lijkt te werken. Al onze codes zijn ongebruikt en door de mobiele provider aan ons verstrekt. Vaak voorkomende redenen waarom het opwaarderen niet lukt of de code niet lijkt te werken:
- De code wordt verkeerd ingevoerd, probeer het nogmaals.
- Het prepaid platform of het inbelnummer (opwaardeerlijn) van de mobiele operator werkt tijdelijk niet goed. Dit is meestal binnen een paar uur verholpen. Probeer het dus nogmaals op een later tijdstip.
- De code die gekocht is, is niet van de provider waarbij je probeert op te waarderen. Controleer of je een simkaart gebruikt van de provider waarvoor je beltegoed gekocht hebt.
- Als je een bundel hebt gekocht, kun je deze pas activeren nadat je huidige bundel afgelopen is.
Mocht je na het controleren van bovenstaande zaken nog steeds problemen hebben met het opwaarderen van de code, dan adviseren wij je om contact op te nemen met de klantenservice van je provider. Je provider kan in het netwerk controleren wat er aan de hand is met de code en het beltegoed eventueel vanaf afstand voor je opwaarderen.
⚠️ Informatie over het inwisselen van gift cards, prepaid cards en entertainment codes is te vinden op de specifieke pagina van dat product. Mocht het niet lukken om de code te activeren, neem dan eerst via je account contact op met de uitgever van de code. Zij hebben inzicht in je gegevens en zij kunnen zien waarom je een bepaalde code niet kunt activeren. Kom je er met hen niet uit neem dan contact met ons op via ons contactformulier. Voeg daarbij het antwoord van je provider bij.
Hoe kan ik een simkaart die niet in mijn telefoon zit opwaarderen?
Als wij voor jouw provider een directe opwaardering aanbieden is dat de beste keus. Bij het op te waarderen telefoonnummer geef je dan het telefoonnummer van de desbetreffende simkaart aan.
Maar ook met een code kan je deze telefoonnummers opwaarderen. Bij veel providers kun je online inloggen en daar de code toevoegen of je vraagt de klantenservice de code voor je te activeren.
Voor een iPad kan je onderstaande stappen volgen:
- Klik op Mobiel netwerk / Mobiele data
- Simapps
- Opwaarderen
- Voer je opwaardeercode in en klik op zend
Overige
Ik wil Opwaarderen vanuit het buitenland
Als wij voor jouw provider een directe opwaardering aanbieden is dat de beste keus. Bij het op te waarderen telefoonnummer geef je dan het telefoonnummer van de desbetreffende simkaart aan. Maar ook met een code kan je deze telefoonnummers opwaarderen. Bij veel providers kun je online inloggen en daar de code toevoegen of je volgt de Buitenlandinstructie op onze Opwaardeerinstructiepagina. Alternatief vraag je de klantenservice van je provider de code voor je te activeren. Dat zou ook een bekende van je in Nederland kunnen doen.
Kan ik voor iemand anders opwaarderen?
Ja dat kan zowel voor opwaardeer codes als directe opwaarderingen. In het geval van opwaardeer codes versturen wij de code altijd per mail. Hou er rekening mee dat je wel voor de juiste provider een code besteld. In het geval van directe opwaarderingen dien je er ook op te letten dat je het telefoonnummer opgeeft voor de persoon voor wie je probeert op te waarderen en niet je eigen nummer.
Verkeerde provider/tegoed code besteld
Erg vervelend dat je de verkeerde code hebt besteld. Helaas zijn (bel)tegoed codes unieke codes welke maar eenmalig uitgegeven kunnen worden. Zodra een code eenmaal verstrekt is, kan deze code niet meer opnieuw verkocht worden. Het is voor ons niet na te gaan of een code al is gebruikt of in de toekomst nog gebruikt gaat worden. Daarom worden codes niet retour genomen of ingewisseld voor een andere code.
Wij adviseren je in dit geval de code aan iemand anders door te verkopen of met iemand te ruilen.
Kan ik mijn code retourneren?
Het is helaas niet mogelijk om een reeds uitgegeven code in te wisselen voor een andere code of voor geld. Digitale codes worden niet retour genomen. Onze digitale codes zijn allemaal uniek en kunnen om deze reden, maar eenmalig uitgegeven worden. Wanneer een code aan een klant is verkocht (en door de klant is bekeken) kan deze code niet opnieuw verkocht worden. Het is voor ons onmogelijk om te controleren of de code al is gebruikt of eventueel in de toekomst nog gebruikt zal worden.
Wij raden je aan de digitale code zelf met iemand te ruilen of door te verkopen.
Hoe vraag ik mijn beltegoed op?
Het saldo van je beltegoed kun je opvragen bij je provider. Elke provider heeft zijn eigen instructies om beltegoed op te vragen. klik hier voor de instructies per provider.
Mijn vraag staat niet in de meest gestelde vragen
Wat vervelend dat je geen antwoord kunt vinden op je vraag. Om je verder te kunnen helpen kun je contact opnemen met onze klantenservice door het contactformulier in te vullen of kan je ons bellen.
- Contactformulier
- 010-7989541 (lokaal tarief)